DJI Robomaster S1

6 499,00 kr 5 199,20 kr
I Lager
Artikelnr
CP.RM.00000114.01

DJI RoboMaster S1 är DJIs intelligenta utbildningsrobot som låter användare dyka in i världen av robotik, programmering och AI genom spännande funktioner och gameplay.

Scratch & Python-programmering

DJI Robomaster S1 stöder programmeringsspråk för Python och Scratch. Detta gör att du kan ta dina färdigheter till nästa nivå, oavsett om du är ny på kodning eller redan är erfaren.

 

Python

Ofta används inom konstgjord intelligens.

 

Scratch 3.0

Klassiskt visuellt programmeringsspråk som används i grundskolor och gymnasier runt om i världen.

 

Innovativt praktiskt lärande
S1 kommer med allt som användare behöver för att träffa marken. Road to Mastery erbjuder projektbaserade kurser som förbättrar användarnas förståelse för programmeringsspråk, medan RoboAcademy erbjuder en videokursplan och en grundlig programmeringsguide med detaljerade förklaringar av S1-block och moduler.

En intelligent pedagogisk robot som låter användare dyka in i världen av robotteknik, programmering och AI genom spännande funktioner och spel.

[1] Only the Python Beta is currently available.
[2] Components include: 7 motors, 6 Hit Detectors, 7 infrared sensors, 1 visual sensor, 1 microphone, 1 speaker, 2 Gyroscopes, and 21 LED lights. All of them can be operated and/or configured.
[3] PWM (Pulse Wide Modulation) is a technology that is generally used to control actuators such as servos, LEDs, and drivers. For the use of PWM, please refer to the programming guide at product website page.

 

Avancerat, säkert och intuitivt utformat

S1, (kort för "Steg 1"), är en avancerad rover utformad för att ge nya användare en enkel introduktion till AI, teknik och robotik. Med enkla kontroller, en dedikerad RoboMaster app, lätt navigerade menyer och en mängd tutorials, kan S1 nås till  "teknik-nykomlingar", samtidigt som den erbjuder avancerade funktioner till användare som redan har erfarenhet av AI, teknik och robotik.

S1 är utrustad med 31 sensorer för att hjälpa till att kartlägga världen runt den, inklusive sex på sin intelligenta kroppspansar, som används för att upptäcka träffar. På den hållbara S1-ramen är en FPV-kamera (FPV) som skickar ett stabiliserat levande flöde från S1 till RoboMaster-appen. Den har också en specialiserad mekanisk gimbal med infraröd och icke-toxisk gelpärla [1] Blaster, som automatiskt begränsar starthastighet och vinkel för att säkerställa säkerheten. S1 är modulär med DJI-delar och innehåller även sex pulsbreddsmodulations (PWM) kontrollportar så att avancerade användare kan utnyttja maskinvara från tredje part.

Med hjälp av FPV kamera och maskin vision teknik kan S1 identifiera olika objekt automatiskt, känna igen och svara på ljud och ta emot signaler från andra S1-enheter. Den kraftfulla centralenheten och CAN-busskabeln med industriell kvalitet gör det möjligt att bearbeta stora mängder data, samtidigt som du behåller en stabil överföringssignal, även om du utför flera uppgifter. Tillsammans med sin anpassade borstlösa motor har S1 fyra Mecanum-hjul, som oftast finns på konkurrerande robotar, var och en med 12 rullar som möjliggör omnidirektiv rörelse och precisionskontroll under drift.

Upplev och utforska avancerad teknik

S1 är utrustad med ledande maskinsynsteknologi, vilket gör det möjligt för användare att få praktisk erfarenhet av verkliga applikationer. S1 kan utföra sex intelligenta igenkänningsfunktioner, inklusive:

Linje Följ: Skapa en rolig och interaktiv kurs och kartlägga den önskade sökvägen för S1. Programlinje Följ via RoboMaster appen och S1 följer automatiskt linjen.

Vision Marker Recognition: S1 kan känna igen upp till 44 Vision Markers, inklusive siffror, bokstäver och specialtecken, vilket öppnar mer potential för kodning, kamp och träning.

Följ läge: Inbyggd i RoboMaster-appen kan S1 identifiera och följa en person som valts i S1: s synfält.

Clap Recognition: En inbyggd klappigenkänningsmodul på S1 kan programmeras för unika svar baserat på klappmängd.

Gest-igenkänning: S1 kan programmeras för att känna igen en rad fysiska handbehållningar som liknar vissa DJI-dronor.

S1-igenkännande: S1 kan känna igen andra S1-enheter och utföra unika rörelser baserat på hur det är programmerat.

 

Användare som letar efter mer avancerade funktioner kan koda i Scratch 3.0 eller Python-kod för att programmera sina egna unika S1-funktioner, från hur det rör sig, för att öka effektiviteten och optimera de fyra hjulens vridmoment. Användare kan även skriva egna program och lägga till dem som egna färdigheter, som kan användas under spel för en extra fördel som "Hit and Turn Back", där S1 vänder och mot attacker efter att ha slagits bakifrån. S1 uppmuntrar användare att fortsätta att lära sig och driva gränserna för sin egen kreativitet. Inbyggd i RoboMaster-appen kommer användarna att ha tillgång till "Road to Mastery", en fördjupad, projektbaserad kursserie för att utbilda S1-ägare på programmeringsspråk. Dessutom erbjuder "RoboAcademy" informativa videotutorials och programmeringsguider för att introducera robotik och kodning. Nya kurser kommer kontinuerligt att läggas till och uppdateras för både "RoboAcademy" och "Road to Mastery."